Blogs på din webshop

mar 21

Har du nogensinde overvejet, hvor vigtigt det er at have en blog på din webshop. Det kræver meget tid og research og blogge, men hvis du er webshop ejer, så har du allerede meget viden om det felt du er i, ikk? Derfor er det ideelt at lave en blog, som folk kan følge på din webshop. Den målgruppe som besøger din webshop kan man næsten regne med allerede har en naturlig interesse for det du sælger, så hvorfor ikke skrive lidt om det, med den viden du nu besidder.

Et godt eksempel er winkwink.dk, hvor der er stor aktivitet på den medfølgende blog, der hver uge fortæller om, hvad der sker på siden og annoncerer nyheder, samt andre sjove og spændende ting, der sker på siden. Du kan følge med i det nyeste indenfor sexlegetøj og frækt lingeri, og det er også det som mange kunder faktisk synes er spændende. Tendensen er at mange blog elementer bliver flyttet til de sociale medier, og det er også rigtig fint, for der er kunderne nok også ofte at møde, men det er dog stadig vigtigt at der også er noget aktivitet på din side, da det både er godt at forhold til dine kunder, der kan hente aktuel information på siden hvor de måske er igang med at handle, men også i forhold til Google, der kan se at der faktiske sker mange aktuelle ting på din side og at din blog bliver opdateret hyppigt giver google en større lyst til at ligge dig højt, og det er jo ikke så skidt, vel?

Ja der er mange fordele ved at have en blog på din webshop, men du skal selvfølgelig også huske at opdatere den. Du kan enten skrive nogle gode indlæg i god tid i forvejen og planlægge dem, så du ikke behøver at tænke på det i hverdagen, eller du kan sætte en, eller dig selv til at styre bloggen og evt hver mandag sørge for at der kommer et nyt indlæg, samt opdatere den når der sker noget nyt indenfor dit felt. Det har både store fordele for dig og dine kunder.

Leave a Reply